



Kund: Netlight
Datum: 13 maj 2023
Deltagare: ca 550 medarbetare från Stockholmskontoret
Plats: Banankompaniet, Frihamnen, Stockholm
Netlight är ett internationellt IT- och managementkonsultbolag med stark kultur av självledarskap, delad kunskap och gemenskap. Vi har ett mångårigt samarbete med Netlight, från rekryteringsevent och AW:s till deras största sammankomster. Summit 2023 blev ett av våra mest omfattande projekt tillsammans.


Summiten skulle genomföras parallellt i flera europeiska städer med en identisk upplevelse oavsett om man befann sig i Stockholm, Berlin eller Helsingfors. Vårt uppdrag var att skapa en helhetsupplevelse för 550 medarbetare i Stockholm: en heldagskonferens, workshops och tävlingar – följt av en galakväll som knöt ihop dagen.
Djungel möter fabrik
Banankompaniets råa industrilokal förvandlades till en hybrid av urban fabrik och levande djungel. Vid ankomst möttes deltagarna av en nedsläckt lokal där en enorm skärm med kryptiskt meddelande satte tonen. Alla hittade sina personliga platser på en specialbyggd läktare innan en synkroniserad introfilm kickade igång, samtidigt i alla städer!
Workshops, tävlingar och energipauser
Dagen fylldes av tävlingar och workshops med fokus på samarbete och kreativitet. För att hålla energinivån uppe skapade vi ett mattorg med glass, pizza, bakverk och godis, en plats att ladda batterierna mellan momenten. Team som åkte ur tävlingarna välkomnades till alternativa aktiviteter med lunch i solen, ”silent meetings” på fyra scener och fler kreativa sessioner.
Från AW till gala
Efter dagens aktiviteter väntade AW med DJ innan deltagarna fick styling i olika loger inför kvällens fest. Bussar tog dem sedan till Filadelfia Convention Center där en fördrink på balkongen och en 10 meter lång fotovägg satte tonen. Kvällen fylldes av filmvisningar från dagens aktiviteter, prisutdelningar och en storslagen galamiddag med underhållning och dans.


Netlight Summit 2023 blev en synkroniserad, gränsöverskridande upplevelse som kombinerade strategi, kreativitet och gemenskap. I Stockholm deltog 550 medarbetare och tillsammans med övriga städer skapades en känsla av att vara del av något större, ”For the World”.
Välkommen till den nya generationens eventbyrå.