


Kund: Arrowhead Game Studios
Datum: 23 februari 2024
Deltagare: ca 460 gäster
Plats: K-märkt Garnisonen, Stockholm
Om kunden
Arrowhead Game Studios är den svenska spelstudion bakom succéer som Magicka och Helldivers. Deras senaste titel, Helldivers 2, tog åtta år att utveckla och blev en global hit direkt vid lansering – tre miljoner sålda exemplar på två veckor.


Arrowhead ville fira lanseringen av Helldivers 2 med en kväll som verkligen förde gästerna in i spelets universum. Upplevelsen skulle både hylla spelet, bjuda på överraskningar och skapa en samlingspunkt för spelcommunityt, partners och medarbetare från hela världen.
En värld av Helldivers
K-Märkt Garnisonen förvandlades till en interaktiv spelvärld. Med hängande tygvepor, LED-belysning, golvrök och specialdesignade matstationer inspirerade av spelets ”Mass Halls” skapades en miljö som suddade ut gränsen mellan spel och verklighet.
Mat & dryck med twist
Kvällen inleddes med en signaturfördrink – en gul, färgstark cocktail med spelets logotyp på ytan. Gästerna bjöds på en food court med allt från råbiff till 3D-printat kött – ett kulinariskt äventyr lika oväntat som spelet självt.
Gaming, mingel och show
En kombinerad lounge- och gamingyta byggdes upp med stora skärmar, soffor och lysande sittkuber. Här kunde gästerna testa spelet, umgås och följa kvällens scenshower. Act Of Emotion stod för tre visuella shower med LED-effekter, speglar, rök och laser som blandades med DJ-sets som höll dansgolvet fyllt hela kvällen.
Green screen & minnen
För att gästerna skulle få med sig en souvenir från kvällen byggde vi ett green screen-fotobås där alla kunde kliva rakt in i Helldivers universum och ta med sig en bit av spelet hem.


Releasefesten blev en hyllning till både spelet och communityt bakom det – en kväll där 460 gäster fick dyka rakt in i Helldivers värld och fira en av de största svenska spelsuccéerna på senare år.
Välkommen till den nya generationens eventbyrå.